آمار مقالات کنفرانس
تعداد کل مقالات: 150تعداد صفحات کتابچه مقالات: 1591
تعداد نمایش مقالات: 94669
نخستین کنفرانس ملی علوم شناخت و تعلیم و تربیت
نخستین کنفرانس ملی علوم شناخت و تعلیم و تربیت در تاریخ ۲۶ آذر ۱۳۹۹ توسط دانشگاه پیام نور واحد شیراز،برگزار كننده دانشگاه پيام نور فارس (شيراز) در شهر شیراز برگزار گردید. شما می توانید برای دریافت کلیه مقالات پذیرفته شده در این کنفرانس به صفحه مجموعه مقالات نخستین کنفرانس ملی علوم شناخت و تعلیم و تربیت مراجعه فرمایید.
کلیه حقوق برای مجموعه سیویلیکا محفوظ است© - Symposia
مقالات پذیرش شده در نخستین کنفرانس ملی علوم شناخت و تعلیم و تربیت
یک مدل شناختی کارا جهت افزایش درک پذیری داده ها و بار شناختی ماشین در کلان داده ها
نقش نظریه های تعلیم و تربیت درپیشگیری از جرائم شهری
بررسی عوامل تاثیرگذار بر هیجانات نوجوانان در دوره تحصیل
پیشبینی انگیزش تحصیلی فرزندان بر اساس کمال گرایی والدین در شهر قم در سال تحصیلی(97-96 )
اثربخشی آموزش مبتنی بر نظریه ساختاری مینوچین بر عملکرد خانواده وکیفیت زندگی زنان بدسرپرست شهر اصفهان
Understanding Cognitive Sociolinguistics and its Core Themes
بررسی تکنولوژی در پیشرفت تحصیلی و موانع بکار گیری آن در آموزش معلمان
وضعیت ساختمان مدرسه، حضور در مدرسه و پیشرفت تحصیلی در مدارس دولتی شهر تهران: یک مدل میانجی گری
اهمیت اطلاعات رسانه های اجتماعی، مدیریت دانش و دانشگاه های هوشمند آموزشی
مطالعه مغز و هوش یادگیرنده و تاثیر به کارگیری هوش چندگانه گاردنر در تدریس و یادگیری ریاضیات
بررسی و تحلیل محتوای کتب درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی(چهارم، پنجم و ششم) از نظر میزان توجه به مولفه های کارآفرینی
روش های ارزشیابی کارآ دوره های آموزش الکترونیکی
تاثیر انگیزش بیرونی بر انگیزهش درونی در یادگیری
بررسی رابطه میزان فراشناخت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان تهران و رشته تحصیلی آنها در سال تحصیلی 1398-99
تحلیلی از رابطه ی اگزیستانسیالیسم در آموزش
بررسی بازی های هدفدار کودکان پیش دبستانی
ارزیابی میزان خوانا بودن کتاب فارسی دوم ابتدایی بر اساس روش فلش ، گانینگ فوگ،فرای، مک لافلین،پاور و سامنر و کرل
ضرورت سواد رسانه ای در کودکان و نوجوانان و تاثیر آن بر سلامت خانواده
بررسی اختلالات شخصیتی و راه های درمان آن
روایت معلمی یک معلم ابتدایی با محوریت نقش تکنولوژی در یادگیری
هیجانات و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
تاثیر عزت نفس بر اعتیاد به اینترنت در دانشجویان حسابداری دانشگاه پیام نور واحد قائم شهر
تحلیل انگیزش درونی دانش آموزان
بررسی نقش هیجان خواهی و ابعاد سرشت و منش بر اعتیاد به اینترنت در بین دانش آموزان مقطع اول متوسطه شهر بستک در شرایط اپیدمی کرونا
بررسی رابطه رضایت زناشویی مادران و افسردگی فرزندان دختر مقطع متوسطه دوم شهرستان کازرون
بررسی وضعیت اقامه نماز و ارایه راهکارهای بهبود آن در دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی
نقش مشاوره و و هدایت تحصیلی در آینده شغلی و حرفه ای دانش آموزان
تبیین فلسفه تعلیم و تربیت در سیره حضرت شعیب (ع) در اجتماع
بررسی ویژگی ها و شباهت های مردم و زمان عصر حضرت موسی(ع) با زمان و مردم عصر ظهور
نقش فناوری های نوین در یادگیری و آموزش ترکیبی
شناسایی نقش مدیر در برقراری ارتباط موثر اولیا با معلمان
عوامل موثر بر هویت ملی کودکان دوره پیش دبستانی؛ با تأکید بر هویت ایرانی – اسلامی
اثر بخشی آموزش خودکارآمدی بر خودگردانی تحصیلی دانش آموزان
هنر و رسانه
شناسایی چالش های فراروی تجاری سازی تحقیقات مدیریت آموزشی
نقش فراشناخت بر خودکارآمدی تحصیلی در آموزش و یادگیری
تاثیر فناوری دیجیتالی در طراحی آموزشی و انتقال یادگیری
تاثیرگذاری فضای آموزشی در رضایتمندی و سرسختی روانشناختی
تاثیر فضای مجازی بر بار شناختی و نتایج یادگیری در دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان فسا
بررسی تطبیقی نظام آموزشی ایران با ژاپن
بررسی راه حل های اختلال شنیداری در درس املا دوره ابتدایی
نیاز های روانشناختی و بهزستی روانی، اجتماعی و شغلی (با تأکید بر نظام آموزشی)
نقش انگیزه در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
تحلیل نیازهای روانی بنیادی با تأکید بر جهان شمول بودن
بررسی رابطه بین خلاقیت شناختی و عملکرد تحصیلی در درس نگارش نوجوانان
بررسی رابطه بین سبک فرزندپروری ادراک شده و طرحواره های ناسازگار اولیه دربین زنان معتاد و عادی 18تا 25 سال در شهر گرگان
تاثیر شنیدن موسیقی اصیل ایرانی بر بهبود فعالیتهای روزمره زندگی در سالمندان مبتلا به دمانس نوع آلزایمر- مرحله اولیه و متوسط
تحلیل محتوای کمی ارتباطی متن نوشتاری بر اساس اهداف کتاب فارسی خوانداری پایه ی پنجم ابتدایی
تحلیل روانشناسی دینی در نمادهای تصویری شمنیسم استرالیا
عوامل موثر بر یادگیری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت در محیط یادگیری الکترونیکی
سرمایه اجتماعی و آموزش عالی
نقش توانمندسازی روانشناختی و بهزیستی معنوی در پیش بینی استرس شغلی آموزگاران ابتدایی شهرستان بستک
بررسی رابطه یادگیر خودراهبر و خودشکوفایی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه شهر مرودشت
بررسی چیستی و اهداف تربیت متعالی بعد روحی آدمی در پرتو رهنمودهای آیات وحیانی
تأثیر سبک زندگی قرآنی بر سلامت فرد و جامعه
تحلیل محتوای کیفی کتاب های مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی بر اساس مولفه های حقوق شهروندی
بررسی ارتباط نگرش به یادگیری الکترونیک و خودتنظیمی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
بررسی نقش خانواده در پیشگیری از آسیب های اجتماعی فرزندان براساس آموزه های دینی
مقایسه ی دانشجویان تازه وارد رشته های مختلف از نظر سبک های هویت و هوشبهر
چیستی و چرایی مفاهیم سبک زندگی اسلامی، نظم و امنیت و ارتباط آنها
راه کارهای افزایش توانمندی معلمان در استفاده از آموزش مجازی اجباری در شرایط اپیدمی کرونا
رویکرد علوم شناختی به آموزش زبان و ادبیّات دوره ابتدایی
سامانه تشویق و تنبیه در نظام تربیتی اسلام
تأثیر تعامل و به اشتراک گذاری دانش کارکنان بر عملکرد سازمانی: مطالعه چالش های منابع انسانی در بیماری همه گیر COVID-19
مقایسه تاثیر آموزش شناختی رفتاری مادر و درمان شناختی- رفتاری کودک بر کاهش علایم وسواس جبری کودکان
حلقه مفقوده تربیت ؛ تربیت دینی و اخلاقی
بررسی آموزش مجازی در فرایند یاددهی – یادگیری
طراحی و ارائهی مدل بومی برنامهریزی درسی دوره ابتدایی با استفاده از شاخصهای زیبایی شناسی
تکنولوژی آموزشی
فراتحلیلی بر عوامل افت تحصیلی دانش آموزان
مقایسه شاخص های توسعه فردی در کاربران بازی های رایانه ای و غیر کاربران 18ساله منطقه یک شیراز
بررسی تاثیراستفاده از اصول گشتالت در بهبود بخشیدن کیفیت آموزشی درس کارگاه گرافیک (مطالعه موردی هنرستان امام موسی صدر 1397-1398 )
استفاده از مبانی بازی وارسازی در طراحی بازیِ نقش آفرینی برای کودکان بین 7 تا 12 سال با هدف آموز ش -سرگرمی
نگرش دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور نسبت به فناوری اطلاعات و ارتباطات
بررسی تاثیر فرایند حضور فضایی و یادگیری مبتنی بربازی در بازی های رایانه ای در بین دانش آموزان مقطع ابتدایی
بررسی تأثیر مداخله آموزشی مبتنی بر مهارتهای اجتماعی بر و مشکلات رفتاری دانش آموزان با کم توانی ذهنی
بررسی تاثیر آموزشهای مجازی (الکترونیکی) بر عملکرد مدیران و معاونین مدارس مقطع ابتدایی شهرستان بستک
پیش بینی هویت حرفه ای براساس مولفه های ادراک از رهبری اصیل در بین معلمان مقطع ابتدایی ناحیه یک شیراز
تأثیر برنامه درسی چندبعدی بر رشد مهارت تصمیم گیری دانش آموزان دختر دوره دوم ابتدایی شهر اصفهان
بررسی رابطه مدیریت مشارکتی و کیفیت روابط معلم و دانش آموز بر پیشرفت تحصیلی و خودشکوفایی دانش آموزان ابتدایی
روش پیشبرد موفق آموزش مجازی در کلاسهای دروس نظری دبیرستان در دوران تعطیلی مدارس به علت شیوع بیماری کووید19
بررسی عوامل کمبود توجه دانش آموزان به فرآیند تدریس
رابطه سواد اطلاعاتی با عملکرد نوآورانه و رشد حرفه ای مدیران و معاونان مدارس شهرستان بستک
موسیقی ، انسان شناسی و اسطوره
آموزش و پرورش ؛ بهسازی منابع انسانی و الزامات سرمایه ی اجتماعی
مقایسه راهبردهای تنظیم شناختی هیجان، انعطاف پذیری روانی و توانایی حل مساله اجتماعی در کودکان مبتلا و غیرمبتلا به لکنت زبان
پیش بینی علاقه اجتماعی کودکان 8 تا 12 ساله بر اساس نیمرخ روانی مادران
پیش بینی ارضای نیازهای روانشناختی دانش آموزان مقطع متوسطه بر اساس بلوغ عاطفی و تنظیم هیجان دبیران
نقش راهبردهای خودتنظیمی و کاربرد آن در خودکارآمدی دانشجویان در آموزش عالی
بررسی رابطه ی بین دلبستگی به خدا با سرسختی روانشناختی در دانشجویان دانشگاه شهرکرد
بررسی رابطه بین شادکامی و اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر شهرکرد
پیش بینی تصویر بدنی دانشجویان بر اساس هوش معنوی
آسیب شناسی نظام آموزش عالی از نظر قابلیتهای آن در ایجاد ظرفیتهای کارآفرینی برای دانشجویان
اندیشه ی استعاری در مطالعه ی پدیده های فیزیکی
بررسی کاربرد قصه در تربیت کودک بر مبنای قرآن و سیره معصومین(ع)
ذهنیت رشد کودکان: مهارتهای لازم برای معلمان
آسیب شناسی آموزش مجازی در مقطع دبستان و مشکلات معلمان و دانش آموزان
ارزیابی رابطه بین سرمایه اجتماعی و فضیلت سازمانی با تاکید بر نقش میانجی رفتار اخلاقی
اثر بخشی سلامت روان در کاهش ناهنجاری های اجتماعی با توجه به آموزه های قرآن و روایات
آسیب شناسی ازدواج با تاکید بر مسائل اقتصادی و فرهنگی
فرصت ها و تهدیدهای یادگیری الکترونیک در عصر کرونا و پسا کرونایی
بررسی تأثیر بازی درمانی گروهی بر عملکرد کودکان کم توان ذهنی: یک مقاله مروری
داده های بزرگ، داده کاوی و تحلیل آموزش در یادگیری الکترونیکی
بررسی تاثیر فضای مجازی بر دلبستگی به درس خواندن در دانش آموزان مقطع ابتدایی
رابطه ی صفات شخصیتی با یادگیری خودتنظیمی دانشجویان رشته تربیت بدنی
به کارگیری شاخصه های طراحی فرح بخش در ساختار محصولات آموزشی با هدف استفاده طولانی تر ( نمونه موردی :نوشت افزار)
تحلیل محتوای کمی و کیفی کتاب مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی با توجه به شاخص های میهن دوستی
تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه ششم ابتدایی با استفاده از روش ویلیام رومی
تحلیل و شناسایی عوامل تنش زای آموزشی در آموزش اجباری رایانه ای و تاثیر آن بر بهزیستی روانشناختی دانش آموزان
نقدی بر انیمیشن "آخرین داستان" با تاکید بر روایت داستان ضحاک در شاهنامه فردوسی
رابطه بین جو آموزشی و شادکامی با خودکارآمدی دانش آموزان دوره متوسطه آموزش و پرورش شهرستان شیراز
مقاله مروری در مورد ناگویی هیجانی
تحلیل روان شناسانانه کتاب های برگزیده کودک و نوجوان بر اساس نظریه تاثیر برمخاطب
بررسی شیوه های گسترش نواندیشی و نوجویی در روشهای تدریس علوم تجربی از دیدگاه معلّم
تاثیر درمان مبتنی بر ذهن آگاهی بر علایم روانشناختی، ناگویی هیجانی و فشارخون بیماران مبتلا به فشارخون دارای تیپ شخصیتی A شهر اصفهان
برنامه ریزی درسی با تاکید بر تدوین محتوای آموزشی
نقش سیستم های اطلاعاتی مدیریت دربهبود تصمیم گیری مدیران سازمان ها
بررسی طلاق و راهکارهای جلوگیری از آن
ارزیابی اثربخشی آموزش مجازی در دوران کرونا با تاکید بر دیدگاه معلمان ابتدایی ناحیه 1 و 2 شهر زاهدان
بررسی نقش آموزش دلگرم سازی بر اعتماد به نفس زنان دچار تعارض زناشویی در شهر کرمان
بررسی رابطه رهبری اصیل با هوش هیجانی کارکنان اداره آموزش و پرورش ناحیه 1 شهر زاهدان
نقش ابعاد سرشت با واسطه گری تنظیم شناختی هیجان در تبیین تابوی جنسی
کنترل سطوح ناتوانی و اضطراب و استرس با استفاده از ذهن آگاهی بیماران ام اس
اثربخشی آموزش تربیت جنسی مبتنی بر مفاهیم اسلامی و روانشناسی بر خودکارآمدی و استرس والدینی مادران دارای فرزند سنین 3 الی 6 سال شهر اصفهان
بررسی رابطه ابعاد شخصیت با سبک های دلبستگی در مراجعه کنندگان به دادگاه نیکبخت شهر اصفهان
تاثیر بازی با متد آموزشی بر یادگیری دانش آموزان پایه ی سوم ابتدایی شهر اصفهان
اثربخشی آموزش مبتنی بر اجتماع یادگیری بر پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی دانش آموزان مقطع ابتدایی
بررسی رابطه بین تربیت جنسی بر استرس و خودکارآمدی مادران
اثربخشی بازی های آموزشی بر یادگیری درس ریاضی دانش آموزان پایه ی اول ابتدایی شهر اصفهان
بررسی اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر هنر بر افزایش تمرکز کودکان بیش فعال
تأثیر روش تدریس کاوشگری در درس علوم تجربی بر باورهای فراشناختی، خودکارآمدی و حل مسئله اجتماعی دانش آموزان
تأثیر روش تدریس والدروف بر مهارتهای اجتماعی و انگیزش کودکان پیش دبستانی
بررسی سوگ ناشی از COVID-19 و روش های درمانی موجود
تأثیر روش تدریس ایفای نقش بر اعتماد به نفس، عملکرد تحصیلی و انگیزه پیشرفت دانش آموزان
اثربخشی آموزش چندرسانه ای در درس ریاضی بر افزایش انگیزش، هوش منطقی-ریاضی و خودپنداره ی ریاضی دانش آموزان
اثربخشی آموزش حل مسئله بر بهبود تاب آوری و کاهش تعارض والد و فرزند مادران کودکان اتیسم شهرستان کاشان
رابطه بین کیفیت خدمات آموزشی با سلامت روان دانش آموزان
مقایسه هوش هیجانی دانش آموزان تیزهوش و عادی متوسطه اول آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز
بررسی نقش مداخله مبتنی بر تفکیک خویشتن بر کنترل عاطفه، آشفتگی روانشناختی و هم وابستگی زنان دارای فرزند معلول تحت پوشش مراکز توانبخشی
واکاوی نقش مداخله نوروفیدبک و بایوفیدبک بر کنترل هیجان، نوجوانان دارای علایم بیش فعالی
پیش بینی رضایت شغلی معلمان بر اساس رهبری توزیع شده با نقش واسطه ای خودکارآمدی معلمان مقطع ابتدایی ناحیه 3 شیراز
اثربخشی آموزش مبتنی بر تعهد و پذیرش بر سلامت معنوی بیماران افسرده دو قطبی شهر تهران
اثربخشی تربیت جنسی بر جرات ورزی کودکان کار دختر 9 تا 11ساله منطقه 12شهر تهران
نگاهی به مکتب های فلسفی تعلیم و تربیت در غرب و شرق
اثربخشی آموزش بازیهای شناختی بر کارکردهای اجرایی و مهارت های اجتماعی کودکان مبتلا به نقص توجه/ بیش فعالی
بررسی اثر بخشی ومهارت ابزار وجود وجرات ورزی بر عزت نفس وموفقیت شغلی مطلوبیت اجتماعی کارکنان آموزش وپرورش ناحیه دو زاهدان
سلامت فرهنگی و مولفه های تربیتی موثر بر آن (مطالعه موردی : معلمان آموزش و پرورش اهواز)
بررسی تجربه زیسته معلمان ابتدایی از ارزشیابی توصیفی در شهر اصفهان
بررسی اثربخشی آموزش غیرمستقیم با شیوه ی کودک محور (رجیو امیلیا) بر اضطراب مدرسه کودکان پیش دبستانی