آمار مقالات کنفرانس
تعداد کل مقالات: 90تعداد صفحات کتابچه مقالات: 1104
تعداد نمایش مقالات: 22727
چهارمین همایش ملی آموزش شیمی
چهارمین همایش ملی آموزش شیمی در تاریخ ۳ اسفند ۱۴۰۱ توسط دانشگاه فرهنگیان،پردیس علامه امینی در شهر تبریز برگزار گردید. شما می توانید برای دریافت کلیه مقالات پذیرفته شده در این کنفرانس به صفحه مجموعه مقالات چهارمین همایش ملی آموزش شیمی مراجعه فرمایید.
کلیه حقوق برای مجموعه سیویلیکا محفوظ است© - Symposia
مقالات پذیرش شده در چهارمین همایش ملی آموزش شیمی
بررسی اثر بخشی روش تدریس نمایشی در آموزش شیمی
بررسی تاثیر یادگیری مفهوم انحلال یونی از طریق مشاهده در دانش آموزان پایه دهم
تاثیر آموزش بازی محور بر یادگیری مبحث جدول تناوبی در تدریس شیمی پایه دهم
مقایسه آموزش مبتنی بر مدل طراحی آموزشی موج وار با آموزش سنتی در تدریس فصل دوم شیمی دانش آموزان پسر پایه دهم
بررسی و مطالعه کج فهمی های دانش آموزان دوره اول متوسطه در مورد مفاهیم اتم، مولکول، عنصر و ترکیب
بررسی کج فهمی مفاهیم عدد جرمی، جرم اتمی و جرم مولی در درس شیمی پایه دهم متوسطه دوم
شناسایی پارامترهای موثر بر عملکرد ضعیف دانش آموزان در آزمون های چهارگزینه ای درس شیمی و میزان تاثیر هر کدام از آنها
آموزش نانو فناوری در مدارس
سنتز موثر و سازگار با محیط زیست مشتقات ایزوکسازول ۵- (۴H) اون در آب انگور
تاکیدی بر لزوم توجه بر موارد پراهمیت ایمنی در آزمایشگاه شیمی
کاربرد مفاهیم فیزیک در آموزش مفاهیم شیمی
مقایسه تاثیر تدریس به روش ساخت گرایی با روش بارش فکری در آموزش مبحث آنتالپی واکنش درس شیمی پایه یازدهم
تحلیل محتوای ترمودینامیک در کتاب های درسی شیمی متوسطه دوم چاپ ۱۴۰۱ با روش ویلیام رومی و تعیین درجه اهمیت آن بر اساس آنتروپی شانون
بررسی مباحث تدریسی شیمی در مدارس ایران و فنلاند در جهت دستیابی به توسعه پایدار و بهبود نظام آموزشی شیمی
تحلیل محتوای کتاب شیمی پایه دهم بر اساس الگو ی مفهومی هدف گذاری برنامه درسی ملی
طراحی آزمایش کم هزینه برای آموزش برقکافت محلول سدیم کلرید با غشاء و بدون غشاء مبتنی بر رویکرد کاوشگری
واقعیت افزوده در آموزش شیمی
آشنایی دانش آموزان با مفهوم نانو مواد و کاربردشان در زمینه های مختلف و لزوم درج آن در کتب درسی
بررسی بلورمایع های صفحه ای شکل و تخمین ممان دوقطبی آنها
راهبردهای تدریس موثر در آموزش شیمی
بررسی کارایی روشهای تدریس فناورانه فعال بر یادگیری درس شیمی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوم
به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش شیمی
مروری بر کج فهمی های را یج دانش آموزان در آموزش شیمی در متوسطه دوم
تحلیل محتوای کتاب شیمی دوازدهم بر اساس مولفه های هویت ملی
نگرشی بر مفاهیم پنهان در ادراک و تدریس شیمی
تحلیل محتوای فصل سوم شیمی دهم و ارتباط آن با کتب علوم متوسطه اول
بررسی مشکلات و چالش های یادگیری مفهوم استوکیومتری در دانش آموزان
تحلیل محتوای تصاویر و متن فصل اول کتاب شیمی فنی حرفه ای- کاردانش براساس روش ویلیام رومی
آموزش شیمی مبتنی بر آزمایشگاه
اهمیت آموزش شیمی از طریق کارهای عملی و نقش آن در فهم دانش آموزان
اقدام پژوهی استفاده از تکالیف واگرا در درس شیمی دهم و تاثیر آن در یادگیری دانش آموزان در کلاس درس شیمی دهم رشته تجربی
راهکارهای جذاب سازی آموزش ش یمی با استفاده از گیمفیکیشن و تلفیق آن با زندگی
بررسی تاثیر پیش خوانی و پس خوانی مطالب و همچنین نحوه مطالعه درس شیمی در فرآیند یادگیری دانش آموزان و عملکرد آنها در آزمون ها
لزوم تغییر نگرش در آموزش شیمی در دوران پساکرونا
پاسخگویی خطی به مسائل درصد خلوص، روشی کاربردی در آموزش شیمی
حل خطی مسائل بازده درصدی با کسرهای تبدیل
روش کاوشگری هدایت شده: مطالعه مروی آرایش الکترونی و موازنه
بررسی تاثیر روز آزمایشگاه در میزان یادگیری و علاقه مندی دانش آموزان به درس شیمی
بررسی معیارهای دبیر شیمی خوب از دیدگاه دانش آموزان
طراحی محتوای آموزشی برای موضوع الکتروشی می با تلفیق دو رو یکرد TPACK و STEM
آموزش فعال مبحث تنفس بهعنوان یک فرآیند بیوشیمیایی در دوره دوم متوسطه
تحلیل محتوای کتب علوم تجربی دوره اول متوسطه از منظر کیفیت محتوای شیمی و بیوشیمی
اهمیت آموزش فعال فرآیند بیوشیمیایی فتوسنتز از منظر سند تحول بنیادین
تحلیل محتوای مباحث شیمی از کتاب علوم تجربی پایه هفتم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به روش ویلیام رومی
کاربرد نانوشیمی در معماری با رویکرد تولید رنگ های مقاوم ساختمانی
ارزشیاب ی مفهوم اسید و باز به شیوه عملکردی در موقعیت شبیه سازی شده، مورد مطالعه: دانش آموزان پایه دوازدهم شهرستان سوسنگرد
آموزش شیمی با الگوی اکتشافی برونر برای دانش آموزان متوسطه اول
آسیب شناسی فرایند تدریس شیمی دهم
روش یادگیری مبتنی بر پروژه در آموزش علوم پایه
فرسودگی روش های تدریس علوم تجربی و راهکارهای جایگزینی آن
مدل های دیداکتیک در خدمت آموزش شیمی
افزایش انگیزه در آموزش شیمی
مروری برنظریه های اهداف شناختی در آموزش شیمی
مطالعه کیفی فرآیند بی انگیزگی تحصیلی با استفاده از شیوه نظریه داده بنیاد (مورد مطالعه: دانشجومعلمان علوم پایه)
تحلیل محتوای بخش های مربوط به مبحث شیمی کتاب علوم تجربی پایه ششم تالیف سال ۱۴۰۰ به روش ویلیام رومی
استفاده از روش های فعال تدریس در آموزش های مجازی
بررسی چالش های برگزاری دوره های کارورزی آموزش شیمی بصورت مجازی از منظر اساتید راهنما
استفاده از الگوی تدریس ۵E برای آموزش واکنش های اکسایش و کاهش
بررسی تاثیر انجام آزمایش بر یادگیری واکنش پذیری عناصر شیمیایی در درس شیمی دانش آموزان پایه یازدهم
روی کرد یادگیر ی مبتنی بر پژوهش؛ نگاهی نو به آموزش علوم پایه
تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری شیمی
استفاده از نرم افزارهای آزمایشگاهی در آموزش شیمی
کج فهمی های رایج مفاهیم شیمی در کتاب های علوم تجربی در دوره متوسطه اول
اثربخشی روش بارش مغزی نسبت به روش سخنرانی در یادگیری شیمی پایه دهم
بررسی و مطالعه کج فهمی های دانش آموزان دوره اول متوسطه در مورد مفاهیم چگالی، جرم و حجم
یادگیری تلفیقی در آموزش شیمی
بررسی تاثیر استفاده از آزمایشگاه علوم بر خلاقیت دانش آموزان شهر تهران
کاربرد فناوری اطلاعات در آموزش شیمی با تاکید بر نرم افزارهای شیمی
بررسی کج فهمی های رایج دانش آموزان پایه دهم در مورد مفاهیم پایه درس شیمی دوره دبیرستان
کج فهمی های رایج در مفهوم پیوندهای شیمیایی در دانش آموزان پایه دهم تا دوازدهم
مطالعه و شناسایی کج فهمی های دانش آموزان دوره متوسطه اول درباره حالات فیزیکی ماده
بررسی فرآیند جذب مولکول های متیل مرکاپتان و متیل آمین بصورت گازی شکل بر روی نانولوله سیلیکون کاربید
تعادل های شیمیایی و رفع برخی کج فهمی های مربوط به آن
روشهای آزمایشگاهی جایگزین در تدریس آزمایشگاه شیمی
ارزشیابی تکوینی مجازی هدایت شده در آموزش شیمی فنی و حرفه ای
آموزش شیمی مبتنی بر آزمایش
طراحی آزمایش تهیه نانوذرات مغناطیسی اکسید آهن جهت تفهیم علم نانو به عنوان یک فناوری نوین در زمینه توسعه پایدار
نقش روش های فعال تدریس در افزایش بهره وری آموزش شیمی
کج فهمی های رایج در مفهوم سوختن در دانش آموزان پایه دهم تا دوازدهم
طراحی واحد یادگیری برای آموزش موضوع برقکافت آب، راهی برای تولید گاز هیدروژن
راهبردهای تدریس موثر و درست درآموزش علوم تجربی و تاثیر آن بریادگیری دانش آموزان
معرفی روش تدریس خلاقانه کیمیاگری به سبک دبیران شیمی در افزایش یادگیری و علاقه مندی دانش آموزان پساکرونا به درس شیمی
شناسایی و بررسی چهار کج فهمی رایج در شیمی پایه دهم
کاربست و نقش آزمایشگاه مجازی در آموزش شیمی
مطالعه تئوری آنتالپی واکنش ها با استفاده از نرم افزار Gaussian جایگزینی مناسب برای روشهای آزمایشگاهی پرهزینه
چالش ها و فرصت ها برای ایجاد فعالیت های نوآورانه در آزمایشگاه در دوران پساکرونا
بررسی سمیت ترکیبات و عناصر شیمیایی مورد استفاده در آزمایشگاه های شیمی متوسطه
طراحی آموزشی روش های فعال تدریس مجازی تفاوت های دما و گرما در دوره دوم متوسطه
بررسی کج فهمی های دانش آموزان دوره متوسطه دوم در مفهوم یون، تشکیل پیوند یونی و راهکار های رفع آن
مطالعه درک دانشجومعلمان رشته آموزش شیمی دانشگاه فرهنگیان درباره برخی مفاهیم شیمی فیزیک