آمار مقالات کنفرانس
تعداد کل مقالات: 51تعداد صفحات کتابچه مقالات: 846
تعداد نمایش مقالات: 8317
اولین کنفرانس ملی مطالعات میان رشته ای در ادبیات و هنرهای کاربردی، موسیقی، نمایش و سینما
اولین کنفرانس ملی مطالعات میان رشته ای در ادبیات و هنرهای کاربردی، موسیقی، نمایش و سینما در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ توسط ،موسسه رهروان هفت قلمرو هنر در شهر تهران برگزار گردید. شما می توانید برای دریافت کلیه مقالات پذیرفته شده در این کنفرانس به صفحه مجموعه مقالات اولین کنفرانس ملی مطالعات میان رشته ای در ادبیات و هنرهای کاربردی، موسیقی، نمایش و سینما مراجعه فرمایید.
کلیه حقوق برای مجموعه سیویلیکا محفوظ است© - Symposia
مقالات پذیرش شده در اولین کنفرانس ملی مطالعات میان رشته ای در ادبیات و هنرهای کاربردی، موسیقی، نمایش و سینما
تاملی بر رویکرد پیرس در نشانه شناسی موسیقی
مروری بر نظریات فارابی، ابن سینا، خیام، و اخوان الصفا، درباره ی ساختار مدال و فواصل موسیقی
مروری بر مکاتب تارنوازی در موسیقی ایرانی
نقش «حالت» در شنیدن موسیقی و سماع نزد سهروردی
بررسی تحلیلی سیر تکوینی بازیگری از قراردادهای تئاتر تا تکنیک در سینما
واکاوی مفهوم تروما (روان زخم) در عکس آرتین سرایداران و باوان گلی از دیدگاه فروید
بررسی جایگاه موسیقی در نمایش (تئاتر) و تاثیر آن بر مخاطب
واکاوی تاثیر کاتارسیس و ایجاد پالایش روانی در تئاتر درمانی
طراحی خلاق
مطالعه شکل دهی به نگرش جامعه در هنر معاصر با تمرکز بر آراء ویکتوریا دی الکساندر (مطالعه موردی: پرفورمنس هنرمند حاضر است اثر ماریانا آبراموویچ)
تحلیل معنای بزکوهی در قالیچه ی گروس با روش آیکونولوژی
تاثیرات موسیقی مردم پسند بر فرهنگ موسیقایی اقوام مورد مطالعه: فرهنگ موسیقایی مردمان عرب خوزستان
بررسی حافظه و تخیل، عمق و حرکت در فلسفه فیلم کلاسیک و معاصر
تحلیل آموزش محور عناصر ساختاری اثر موسیقی (مطالعه موردی فضاپیما وییجر۱و ۲ناسا و محتواهای برتر موسیقیایی)
تطور سینمای مهرجویی پس از انقلاب ۵۷ بررسی تغییر ماهوی سینمای مهرجویی پس از دگردیسی اجتماعی
انواع نشانگی ابژه بر صحنە نمایشمطالعە موردی: صحنە ویژه برنامه های افطار در تلویزیون
بررسی تاثیر فلسفه خیام در اثار آندره سوریوگین
تاثیر موسیقی در نقاشی کودکان
درباب موسیقی
بررسی کوتاهی بر حکمت و فلسفە اخلاق و موسیقی با تاکید بر سه ساز تنبور، دف، سرنا از نگاه مولوی
طراحی لباس(مجلسی) بانوان با الهام از آینه کاری های کاخ گلستان
ارتباط کاربست عوامل فنی و تحقق ایده در اجرای انیشتین در ساحل رابرت ویلسون ( با تاکید کاربرد هم راستای موسیقی و صحنه پردازی)
مطالعه ژانر سینمایی وحشت فولکلور با تحلیل دو فیلم «پوست» از ایران و «ساحره» از سینمای آمریکا و انگلستان
مخاطب شناسی تئاتر کاربردی در جوامع در حال توسعه مذهبی و چالش ها و فرصتهای آن
تحلیل نگاره های رستم در شاهنامه طهماسبی (بر اساس الگوی سفر قهرمان جوزف کمبل)
تبیین مفهوم تمرین بدنمند در متد تمرینی فضاساز/بدنمند بر مبنای آرای فلسفی مرلوپونتی
تحلیل تطبیقی آثار میازاکی بر اساس مولفه های سوررئالیسمبا بررسی موردی فیلم های میازاکی (شهر اشباح، همسایه من توتورو، قلعه متحرک هاول) در مقایسه با فیلم «کویدان» از ماسا کوبایاشی و «کله پاکن» از دیوید لینچ
توصیف و واکاوی بهره گیری از هنرهای تزئینی ایران در ارتباط با سازهای موسیقی ایرانی: مطالعه موردی ساز دف
فرصت شیرازی و کتاب بحورالالحان
تحلیل نقش فتومونتاژ در پوسترهای سینمایی (مطالعه موردی آثار داریوش مهرجویی)
تعیین ارزش های هنری بر اساس رویکرد فرمالیسم روسی
مفهوم زمان در شعر معاصر
شکل دهی به شهر و فضا در رمان های معاصر
بررسی تحلیلی مولفه های تئاتر روایی (اپیک) برتولت برشت در شیوه های اجرایی نمایش ایرانی تعزیه
بررسی سیر تحول آفرین ملودرام ایرانی در سینماتحلیل شدت احساسی و تفسیر اجتماعی طبق دیدگاه نظری پیتر بروک
تبیین لباس های متاثر از هنر دیگر دوران معاصر با استفاده از رویکرد بینامتنیت ژرار ژانتی
بازنمایی مقاومت فرانسه در سینمای ژان-پیر ملویل با بررسی موردی سه اثر: سکوت دریا، لئون مورن کشیش و ارتش سایه ها
مطالعه بینامتنی آثار تیمو ناصری و مقرنس های آینه کاری شده دوره قاجار بر مبنای آرای ژرار ژنت
بررسی واژگان توپوگرافی با رویکرد پدیدار شناسی
اگر موسیقی هنری زمانمند نبود؛ دلوز، سینما و موسیقی آکوزماتیک
گرافیک در بازی های رایانه ای به عنوان یک رسانه نوین دیجیتال
بررسی سیر تاریخی تاثیر مکاتب یونان باستان بر تئوری موسیقی غرب
تاثیر ادبیات در شکل گیری بیان هنرمند با تمرکز بر نظریه ترامتنیت ژرارژنت و خوانش دو اثر از سلطان محمد ازخمسه تهماسبی(نگارە شیرین در چشمه و معراج حضرت محمد(ص))
بررسی تاثیر جنبش های فمینیسم لیبرال، مارکسیست و رادیکال بر هویت زنان در سینمای معاصر آمریکا (مطالعه موردی: مولان، سیندرلا، بلوند، باربی)
مطالعە شکل گیری «موج نو در سینمای» ایران با تکیه بر نظریە «جورج هواکو»
تاثیر رویکردهای مختلف کارگردانی بر عملکرد و اجرای بازیگران: یک بررسی مروری
رئالیسم، شاعرانگی فلسفه در سینما
بازنمایی هویت نمادین دستبافته ها در ضرب المثل های ترکی
فلسفە تراژدی مدرن و درام نویسی پست مدرن
بررسی موسیقی مردم پسند در ایران (مطالعه ی موردی: آثار همایون شجریان)
مطالعه مفهوم بازیافتن هویت در سینمای اریک رومر (مطالعه موردی: پرتوی سبز)