آمار مقالات کنفرانس
تعداد کل مقالات: 53تعداد صفحات کتابچه مقالات: 177
تعداد نمایش مقالات: 112612
چهارمین همایش انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران
چهارمین همایش انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران در تاریخ ۸ خرداد ۱۳۹۲ توسط دانشگاه فردوسی مشهد،انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایراندانشكده علوم تربيتي و روانشناسي دانشگاه فردوسي مشهد در شهر مشهد برگزار گردید. شما می توانید برای دریافت کلیه مقالات پذیرفته شده در این کنفرانس به صفحه مجموعه مقالات چهارمین همایش انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران مراجعه فرمایید.
کلیه حقوق برای مجموعه سیویلیکا محفوظ است© - Symposia
مقالات پذیرش شده در چهارمین همایش انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران
مدرسه دانش آفرین :سناریوی جدید مدارس فردا
بررسی تربیت از منظر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مقایسه آن با دیدگاه شهید مطهری
بررسی مولفه های آموزش چند فرهنگی در محتوای آموزشی کتاب های مقطع پیش دبستانی ایران
نگاهی به اخلاق فضیلت و نقش آن در تحول تاریخی تعلیم و تربیت اخلاقی
حیات طیبه مقدمه ای جهت وصول به قرب الی الله به عنوان هدف غایی در نظام تربیتی رو به کمال اسلام
معرفی رویکرد اپیستومولوژیک جدید ساختن گرایی پیچیده در آموزش و پرورش مدل پیچیدگی و شناخت
از مقوله ای بنام فلسفه تربیت معلم تا آرمانشهری بنام معلمان بدون مرز:جایگاه و نقش فلسفه تربیت معلم در تحول نظام آموزش و پرورش
بررسی چالشها و ارائه راهکارهایی جهت کیفیت بخشی به اجرای برنامه p4c در ایران
تربیت معنوی و کارکردهای تربیتی آن در تعلیم و تربیت
پیدایش رویکرد سازنده گرایی و تحول در محیط های یادگیری
چگونگی عملیاتی شدن مبانی نظری سند تحول بنیادی در نظام آموزش و پرورش
نگاهی به نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی_یادگیری با تاکید بر رویکرد سازنده گرایی
چگونگی تربیت در جامعه مهدوی و تبیین اخلاق حرفه ای معلمان در عصر جهانی شدن
جایگاه تربیت عاطفی در تعلیم و تربیت اسلامی
جایگاه تربیت شهروند اسلامی در تحول نظام آموزش و پرورش
اندیشه های رورتی و تاثیر آن بر تحول رابطه معلم و شاگرد
مطالعه ی تطبیقی مبانی فلسفی تحول آموزش وپرورش ایران و فرانسه
بنیان های تحول آموزش و پرورش از دیدگاه روسو و فارابی
تبیین نظام آموزشی اسلامی_ایرانی با تاکید بر اهداف و اصول تربیتی بر مبنای هستی شناسی حکمت متعالیه
مقایسه تطبیقی اندیشه های تربیتی ملاصدرا وروسو
امکانات شبکه های اجتماعی مجازی در ایجاد تحول تربیتی با تاکید بر اهداف سند تحول
تحلیل سیر تاریخی فمینیسم بر تحولات تعلیم و تربیت با تاکید بر دیدگاه امام علی (ع) و لاکان
بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با رویکردهای پایدارگرایی ، پیشرفت گرایی و باسازی گرایی
برنامه درسی معنوی چیستی و چرایی
ایجاد تحول در نظام آموزشی کشور با توجه به روش های تفکر فلسفی
بررسی ماهیت تحول از منظر معنا گراییساختار گرایی و پسا ساختار گرایی و دلالت های آن بر تعلیم و تربیت
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مامنی امن برای اجرای برنامه آموزش فلسفه برای کودکان
تحولات نظریه تربیتی و جایگاه فلسفه تعلیم و تربیت
نقش فناوری اطلاعات در تحول هدفهای آموزشی بر مبنای نگرش نظریه پردازان انتقادی
تحول در آموزش علوم بر مبنای فلسفه ی علم پسا اثبات گرا
بررسی بیانیه ی فلسفه تدریس معلمی در کلاس درس بررسی برخی دیدگاهها
تحلیل اثر گذاری فلسفه برنامه درسی چندفرهنگی بر خط مشیهای نظام آموزش و پرورش ایران و نحوه رویارویی با مسایل و رویدادهای آن
جایگاه دیدگاه هرمنوتیکی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
شکاف دیجیتال پارادایمی نو در آموزش و پرورش
نگاهی به آموزش شهروندی اسلامی با تاکید بر نهج البلاغه
مبنای فلسفی راهکار تاکید بر معلم محوری ... در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
تحلیل سیر تاریخی رویکرد فلسفی رئالیسم در تحولات مفهومی در نظام آموزش و پرورش از رئالیسم تا رئالیسم انتقادی
بررسی ارتباط آموزش فلسفه برای کودکان در تربیت شهروند جهانی
بررسی ابعاد فلسفی سند چشم انداز نظام تعلیم و تربیت و نقد درونی آن
نقدی بر آموزش تکنولوژی محور در فلسفه هایدگر
بررسی و نقد مبانی نظری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
ایدئولوژی گرایی و محافظه کاری به مثابه چالش هایی فراروی تحول تربیتی در رویکردهای سنت گرایانه
تعلیم و تربیت سکولار:تحول یا تهدید
تحلیل محتوای کتاب های درسی بخوانیم و بنویسیم دوره ابتدایی از منظر توجه به مقوله های آموزش فلسفه به کودکان در راستای تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش
تحلیل نظری چالش ها و موانع پیش روی تحول در نظام فلسفی آموزش و پرورش کشور با توجه به عناصر تشکیل دهنده ی نظام آموزشی
مبانی فلسفی رویکردتلفیقی دربرنامه ی درسی درتحول آموزش و پرورش
تلفیق اصالت هستی صدرایی با هستی گرایی معاصر: مبنای اهداف آموزش و پرورش
بررسی فلسفی مولفه های اصلی انقلاب اسلامی به مثابه ظرفیت هایی برای تحول در نظام آموزش و پرورش و آسیب شناسی عدم بهره گیری شایسته از آنها
مروری تطبیقی بر جایگاه رویکرد ایمان دینی کودک و نوجوان در سند تحول نظام آموزش و پرورش
تبیین راهکارهای پرورش مهارتهای تفکر انتقادی؛ زمینه ای برای تحول یادگیری فراگیران
مفهوم شناسی تحول نظام آموزش و پرورش در سخنان رهبران انقلاب اسلامی
تحلیل مفهومی تربیت در مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تربیت رسمی و عمومی و دلالت های آن در سیاست گذاری تحول در آموزش و پرورش با تأکید بر نقش رسانه
کلاس به مثابه متنی سیال با تکیه بر نظریه دریدا درباره نشانه